امروز: چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷

مقام معظم رهبری: باید اهل علم در محیط دانشگاه به تولید علم با نگاه مبتكرانه و سازنده بپردازند.

Nivo Slider Demo

محل فعلی شما : صفحه اصلی

میکروسایت چیست و چه کمکی به کسب و کار شما می کند؟

میکروسایت ها می توانند ابزاری قدرتمند جهت موفقیت در بازاریابی و برندسازی کسب وکار شما باشند.

به دلیل شروع عصر دیجیتال، کسب وکارهای امروزی در رقابتی ترین شرایط تاریخ قرار دارند. مشتریان به هزاران انتخاب دسترسی دارند و به معنای واقعی کلمه با نوک انگشتان شان و یک جست وجوی ساده، می توانند کسب و کاری را بیابند که محصول و یا خدمت موردنظرشان را تأمین می کند. این شرایط برای بازاریابان مانند شمشیر دولبه است؛ هم می تواند فرصتی عالی باشد و هم منجر به سنگین شدن وظایف شان شود. زیرا شرکت ها باید هرچه در توان دارند به کار گیرند تا کسب وکارشان را سهل الوصول سازند و شرایطی برای موفقیت در این رقابت بیابند.

 

میکروسایت ها ابزاری هستند که به متخصصان کمک می کنند تا برندی بسازند که از دیگر برندها متمایز باشد. نحوه کار با پروژه های بهینه سازی موتورهای جست وجو را بیاموزید و از آنها در بهبود شرایط کسب وکارتان استفاده کنید.

میکروسایت چیست؟

میکروسایت دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. یک سایت کوچک با محتوای صاحب برند که به طور مجزا از صفحه اصلی سایت شرکت وجود دارد. آدرس صفحه میکروسایت ها از سایت اصلی متفاوت است، اما تأثیر مهمی در مراحل بازاریابی می گذارد.

مثال هایی از انواع میکروسایت:

- وبلاگ میکروسایت: این میکروسایت ها پروژه ای خاص از کسب وکارتان جهت ارائه آگاهی و شیوه رهبری شما هستند. آنها پژواکی از تصویر برندتان در آدرسی متفاوت از آدرس صفحه اصلی به نمایش می گذارند.

- میکروسایت های اینفوگرافی: اینفوگراف ها مادامی که در ورای وب سایت اصلی شما عمل می کنند، می توانند میکروسایت تلقی شوند. آنها وسیله ای مناسب جهت جلب توجه دیگران به موضوع یا دغدغه ای مرتبط با صنعت شما هستند.

- میکروسایت هایی از جنس بازی سازی برند: برخی از میکروسایت ها از مزایای جدید بازاریابی از طریق «بازی سازی» بهره می برند. اگر تصویر برند شما جذاب، ماجراجویانه و یا سرگرم کننده باشد، می توانید از طریق طراحی یک بازی، اهداف بازاریابی خود را به پیش ببرید.

- میکروسایت های کمپین بازاریابی: میکروسایت های کمپین محور می توانند به بازاریابی در یک حوزه خاص مانند فروش، کمک کنند.

چرا یک میکروسایت بسازیم؟

شرکت ها دلایل متعددی برای ساخت یک میکروسایت دارند. برای مثال میکروسایت ها این فرصت را ایجاد می کنند که از حد خود فراتر روید و از یک استراتژی بازاریابی و برندسازی جذاب تر استفاده کنید. در سایت اصلی برای آنکه تجربه ای رضایت بخش برای کاربران به وجود آید (همه بتوانند به سرعت و کارایی بالا به هدف شان برسند) نمی توان خلاقیت های جدید و پژوهش های متعدد انجام داد. میکروسایت ها این فرصت را به شما می دهند تا با خلاقیت های بسیار به اهداف بازاریابی دیگری مانند موارد زیر دست یابید:

- دستیابی به مخاطبان جدید

- افزایش شناخت دیگران نسبت به برندتان در خلال یک کمپین و

- تعریف یک عملکرد جدید مانند طراحی فرمی جهت عضویت کاربران و دریافت خبرنامه شما.

اگر یک میکروسایت را به نحوی کارا و مناسب طراحی کنید، مزایای بسیاری برای شرکت تان به همراه می آورد. برخی از این مزایا در ادامه عنوان می شوند:

1. شناساندن برند

میکرو سایت ها ابزاری عالی جهت ارائه المان هایی از برند شما هستند. برای مثال یک میکروسایت در مورد محصول جدیدتان می تواند کارایی بسیاری در شناساندن آن و کاربردهایش به مشتریان داشته باشد.

اکثر متخصصان بازاریابی معتقدند اولین قدم در فروش، شناساندن برند است. از آنجایی که مشتریان آگاهی بیشتری پیدا کرده اند، یعنی برای انتخاب محصول تحقیق و بررسی زیادی انجام می دهند، حضور و شناساندن برند شما برای رشد شرکت تان در مهم ترین سطح قرار دارد.

2. بهینه سازی بهتر در موتورهای جست وجو

شرایط بهینه سازی موتورهای جست وجو همچنان بخش مهمی از بازاریابی تلقی می شود. برای رتبه بهتر در گوگل، باید وب سایتی کاربرپسند داشته باشید و محتوایی بهینه سازی شده به آنها ارائه کنید.

میکروسایت های مناسب، در فضای وب بیشتر به اشتراک گذاشته می شوند و اثری غیرقابل کتمان بر رتبه شما در موتورهای جست وجو می گذارند. بسته به اینکه میکروسایت شما یک بازی، اینفوگرافی و یا یک وبلاگ باشد، کاربران با به اشتراک گذاری آنها، به شما در بهبود جایگاه تان کمک می کنند. این فرآیند که با عنوان ساخت لینک شناخته می شود، اثر بسیاری بر شرایط سئوی شما دارد.

برخی از شرکت ها ترجیح می دهند میکروسایت ها را براساس بررسی کلمات کلیدی بسازند. با استفاده از این کلیدواژه ها و تولید یک لینک مضاعف، به طور مؤثری در شرایط سئوی شرکت تان بهبود ایجاد می کنید و از رقبای تان پیشی می گیرید.

3. درگیرکردن بهتر مشتریان

واضح است مشتریانی که درگیر برند شما شده اند، مشتریان بهتری هستند. آنها نه تنها نسبت به برند شما علاقه بسیاری دارند و در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند، بلکه با معرفی شما به اطرافیان شان، بازاریابی فردی مطلوبی برای شرکت تان انجام می دهند. اگر بتوانید در فضای میکروسایت تان شرایطی مفرح ایجاد کنید، شانس اینکه مشتریان درگیر برندتان شوند بسیار بیشتر می شود و آنها از تجربیات جذاب شان به اطرافیان خود خواهند گفت. این مسئله منجر به افزایش بازدیدکنندگان تان خواهد شد و در عین حال رضایت مشتریان نیز بیشتر می شود.

میکروسایت ها شاید پروژه کوچکی باشند، اما کمپین هایی با اهداف پرشمار هستند. آنها شرایط سئوی شما را بهتر می کنند، وفاداری مشتریان به برندتان را افزایش می دهند، مراجعه کنندگان جدیدی برای سایت تان ایجاد می کنند و محبوبیت برندتان را بالا می برند. از طرف دیگر این سرویس نیاز به طراحان وب متخصص و تیم های توسعه دارد. اجرای ضعیف منجر به هزینه زمانی و مالی زیاد بدون نتیجه مطلوب می شود. همکاران مجربی برای مدیریت این پروژه ها بیابید و خودتان به دنبال آن نروید. با مجموعه های حرفه ای طراحی وب برای تولید میکروسایت های باکیفیت همکاری کنید و اهداف بازاریابی تان را پیش ببرید.